شرایط تحصیلی در دافوس بر اساس تهدیدات تعیین می‌شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: سعی می‌کنیم مطابق هر وضعیتی که در منطقه ایجاد می‌شود پس از تعیین مختصات آن وضعیت، تغییری در متون و موارد تاکتیکی و عملیاتی و حتی تغییراتی در رزمایش‌هایمان ایجاد کنیم.
 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از   خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر حسین ولی‌وند، در مراسم آغاز دوره 25 و 9 حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش اظهار داشت: دافوس بر اساس ماموریت و رسالت خود مسوولیت آموزش افسران را در رده‌های میانی ارتش و بالاتر از آن بر عهده دارد که سعی کرده‌ایم با بهره‌گیری از بهترین اساتید و نیروهای کارآزموده به این رسالت مهم بپردازیم.

وی با بیان اینکه در هر دوره بازخورد خروجی‌های دافوس را از فرماندهان می‌گیریم، افزود: الحمدلله با خروجی‌ای که از فرماندهان نیرو داشتیم عملکرد موفقی داشته‌ایم.

فرمانده دانشگاه جنگ گفت: بر اساس تغییر در نوع تهدیدات و نیاز یگان‌ها شرایط تحصیلی افسران دوره دافوس را تعیین کرده و به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که تمهیدات ما جوابگوی نیازهای ما در عرصه تاکتیکی و عملیاتی باشد.

امیر ولی‌وند تصریح کرد: در حوزه تربیت استاد در دافوس، 60 نفر عضو هیات علمی داریم و چندین استاد را از دانشگاه‌های دیگر دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه متون و نامه‌های آموزشی ما به‌طور متداول در حال تغییر و دگرگونی است، افزود: آیین‌نامه کلی ما بیش از 95 درصد تغییر داشته و سعی می‌کنیم مطابق هر وضعیتی که در منطقه ایجاد می‌شود پس از تعیین مختصات آن وضعیت، تغییری در متون و موارد تاکتیکی و عملیاتی و حتی تغییراتی در رزمایش‌هایمان ایجاد کنیم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ادامه داد: برای مثال بر اساس شرایط کنونی عراق، در متون درسی و موارد عملیاتی تغییراتی ایجاد کردیم که در این رابطه نیز از معاونت اطلاعات استفاده می کنیم.

امیر ولیوند در ادامه با بیان اینکه دانشجویان دوره دافوس کارشناسی مدیریت دفاعی را می‌گذرانند، بیان کرد: این دانشجویان از یگان‌های مختلف آموزش نیروهای زمینی ارتش، پدافند هوایی ارتش، نیروی هوایی ارتش، نیروی دریایی ارتش و همچنین دانشجویان شاخه جنگال و سایبری ما هستند.

وی در خصوص نحوه ورود دانشجویان افسری به دوره دافوس گفت: از بین هزاران نفری که متقاضی به دافوس هستند بعد از فیلترهایی که گذراندند حدود 450 نفر را برای مصاحبه اعلام کردیم که از این تعداد 271 نفر برای دوره‌های 25 و 9 حرفه‌ای انتخاب شدند.

فرمانده دانشگاه جنگ افزود: این دانشجویان در مسیر آموزش دوره دافوس 52 واحد درسی و دوره کارورزی و آموزش بررسی منطقه عملیات به‌علاوه سه رزمایش بزرگی که به آن اضافه کرده‌ایم را خواهند گذراند و حدود شش ماه مهلت دفاع از پایان‌نامه‌های خود را دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر ارتش، از ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و برخی کشورهای دوست و هم‌پیمان در این دوره دانشجو داریم.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا